默多克新闻帝国或遭动摇?Silent digests news empire more or shake? 默多克新聞帝國或遭動搖?

2017/02 25 21:02

  一名英国政府官员说,政府律师团队正拟订计划,以阻止媒体大亨鲁珀特·默多克收购英国天空电视台全部股份。

  一些分析师说,政府这一举动意在避免反对党在议会下院就收购案发起投票,从而维护执政联盟内部关系。

  阻止收购多部门联手

  默多克新闻集团旗下《世界新闻报》近来深陷窃听丑闻,不仅迫使这家有168年历史的小报关门,还影响了默多克收购天空电视台的前景。

  英国《独立报》11日以一名不愿公开姓名的官员为消息源报道,政府文化、奥林匹克、媒体与体育部律师团队打算援引相关竞争准则和媒体多元性原则阻止默多克收购天空电视台。

  “调查正在持续,我们正制订计划,以叫停这笔交易,”这名官员说。

  默多克持有天空电视台39%的股份,打算斥资140亿美元收购剩余61%,实现对这家电视台完全控股。

  反对党工党领袖埃德·米利班德10日警告,针对窃听丑闻的调查结束前,民众不会接受政府批准新闻集团收购天空电视台。他打算在议会下院发起投票,使得政府无法在调查结束前批准收购案。

  一些分析师说,政府使用法律手段阻止收购案旨在维持执政党内部“和睦”。

  默多克旗下媒体向来对执政党之一自由民主党颇有微词。这一党派先前释放信号,如果议会就收购案投票,它将站在工党一边。

  收购失败现有股份难保

  路透社分析,政府出面阻止收购案一方面意在维持政府稳定,另一方面意在迎合部分民众的意愿。

  《世界新闻报》发行超过8000期,有不少固定读者。一些老读者对报纸关停感到惋惜,不满报社成为默多克媒体帝国扩张的“牺牲品”。

  对默多克而言,政府法律团队出面并非最糟糕的结果。

  《独立报》报道,戴维·卡梅伦政府起初希望英国广播、电视和无线通讯等行业的监管机构英国电信局介入,宣布新闻集团“不适合”运营天空电视台。不过,这种情况在相关调查结束前不大可能出现。如果电信局果真判定新闻集团“不适合”承担运营角色,默多克现持有的31%股份也难以得到保障。 据新华社

下面是孫潔怡翻译所得
Official of an England government says, governmental lawyer group is drafting a plan, with preventing media magnate Lu Po Te Moduoke buys total share of British sky TV station.

A few analysts say, meaning of this one act is preventing the government opposition is bought in the courtyard below the parliament case initiate voting, safeguard thereby be in office allied interior concerns.

Prevent buy hand of much ministry scrolls pasted on either side of the door forming a couplet

News group division issues Moduoke ” world news signs up for ” scandal of latter and deep-set eavesdrop, force this small-sized newspaper that has 168 years of histories to close not only, still affected Moduoke to buy the foreground of celestial TV station.

England ” independent newspaper ” 11 days of officials that publish a full name with wishing report for news source, criterion and media pluralism principle compete to prevent Moduoke to buy celestial TV station related cite of governmental culture, Olympic, media and plan of group of sports department lawyer.

“Investigation is lasting, we lay a course, with making stop this the pen trades, ” this official says.

Silent overcomes hold sky TV station more the share of 39 % , the plan opens up endowment 14 billion dollar buys the rest 61 % , implementation accuses completely to this TV station.

Aide Milibande warns leader of opposition the Labour Party 10 days, before the investigation that is aimed at eavesdrop scandal ends, the people won’t accept a government to approve news group to buy celestial TV station. He plans to be initiated in the courtyard below the parliament voting, make the approval before the government is investigating an end is bought case.

A few analysts say, measure of governmental use legislation is prevented buy case aim to maintain hold the political party is in-house ” harmonious ” .

All along of the media below the banner is opposite Moduoke hold free the Democratic Party has one of political parties quite veiled word. This one political parties and groups releases signal before, if the parliament is bought the case is voting, it will stand in the Labour Party at the same time.

Buy failure to have share one cannot say for sure

Reuter analysis, the government appears personally prevent buy case on one hand meaning maintaining governmental stability, on the other hand meaning in the apiration that caters to partial people.

” world news signs up for ” issue more than 8000 period, have many fixed readers. A few old readers close to newspaper stop feel regretful, malcontent newspaper office becomes silent to overcome media empire dilate more ” victim ” .

much to silent gram, governmental legislation group appears personally the result that is not worst cake.

” independent newspaper ” report, government of Cameron of the · that wear dimension hopes the bureau of telecommunication of superintendency orgnaization England of the industry such as British broadcast, TV and wireless communication intervenes at first, announce news group ” do not suit ” operation sky TV station. Nevertheless, this kind of case appears unlikely before relevant investigation ends. If telegraphic bureau if really decide news group ” do not suit ” assume operation role, moduoke holds some 31 % share to also get ensuring hard now. Occupy Xinhua News Agency
下面是黃承慶翻译所得
  一名英國政府官員說,政府律師團隊正擬訂計劃,以阻止媒體大亨魯珀特·默多克收購英國天空電視臺全部股份。

  一些分析師說,政府這一舉動意在避免反對黨在議會下院就收購案發起投票,從而維護執政聯盟內部關系。

  阻止收購多部門聯手

  默多克新聞集團旗下《世界新聞報》近來深陷竊聽醜聞,不僅迫使這傢有168年歷史的小報關門,還影響瞭默多克收購天空電視臺的前景。

  英國《獨立報》11日以一名不願公開姓名的官員為消息源報道,政府文化、奧林匹克、媒體與體育部律師團隊打算援引相關競爭準則和媒體多元性原則阻止默多克收購天空電視臺。

  “調查正在持續,我們正制訂計劃,以叫停這筆交易,”這名官員說。

  默多克持有天空電視臺39%的股份,打算斥資140億美元收購剩餘61%,實現對這傢電視臺完全控股。

  反對黨工黨領袖埃德·米利班德10日警告,針對竊聽醜聞的調查結束前,民眾不會接受政府批準新聞集團收購天空電視臺。他打算在議會下院發起投票,使得政府無法在調查結束前批準收購案。

  一些分析師說,政府使用法律手段阻止收購案旨在維持執政黨內部“和睦”。

  默多克旗下媒體向來對執政黨之一自由民主黨頗有微詞。這一黨派先前釋放信號,如果議會就收購案投票,它將站在工黨一邊。

  收購失敗現有股份難保

  路透社分析,政府出面阻止收購案一方面意在維持政府穩定,另一方面意在迎合部分民眾的意願。

  《世界新聞報》發行超過8000期,有不少固定讀者。一些老讀者對報紙關停感到惋惜,不滿報社成為默多克媒體帝國擴張的“犧牲品”。

  對默多克而言,政府法律團隊出面並非最糟糕的結果。

  《獨立報》報道,戴維·卡梅倫政府起初希望英國廣播、電視和無線通訊等行業的監管機構英國電信局介入,宣佈新聞集團“不適合”運營天空電視臺。不過,這種情況在相關調查結束前不大可能出現。如果電信局果真判定新聞集團“不適合”承擔運營角色,默多克現持有的31%股份也難以得到保障。 據新華社

--转载请注明: www.ks018.com,凯时娱乐-共赢共欢乐,凯时网上娱乐,凯时娱乐网址【推荐网址】 » 默多克新闻帝国或遭动摇?Silent digests news empire more or shake? 默多克新聞帝國或遭動搖?

发表回复

(必填)